Samsung Galaxy Mini 2 (GT-S6500) - ROOT, CWM, Cözümler

Selamlar dostlar. Bu yazımda Samsung Galaxy Mini 2 yani S6500'ın root işlemini, karşılaşabileceğiniz sorunların çözümlerini paylaşacağım. Olay şöyle gelişti; bi arkadaşım bu telefonu bikaç ay önce aldı. Telefondan memnun. Hatta Maxi Plus 5 ile karşılaştırıldığında daha akıcı ve ekran kalitesi yönünden daha iyi. Bunlardan neden bahsediyorum? Eğer bu telefona sahipseniz, birçok yerde root işlemini denemiş fakat sonuç alamadı iseniz, bu yazı işinize yarayacak.


Gene bulduğum her anlatımda sikko sikko şeyler, copy - paste yazılar falan. Baydınız artık beyler. Neyse. Size başka yazıda değdiririm.

Efendim, bu telefonu root etmeye çalışırken soft-brick haline getirdim. Çok saçma şeyler oldu. Ama çözümler kolaymış. Tek tek bahsedicez bu olaylardan. Tabi diğer yazımda.

Öncelikle beyler, bu telefonu Unlock Root ve benzeri programlar ile root edemezsiniz. Yani ben edemedim. Edebilen varsa beri gelsin. Ayrıca, yazılımsal değişiklik olacağından garanti kapsamı dışında kalıyor cihaz. Bunun da çözümü bir sonra ki yazıda..

Öncelikle bize ROOT işlemi için gerekli olan dosyaları listeleyelim.

# BURADAN ClockWordMod'u indirelim.

# BURADAN Odin'i indirelim.

# BURADAN ROOT işlemi için gerekli olan sıkıştırılmış dosyayı indirelim.

Telefonunuzun sürücülerinin bilgisayarınıza yüklü olduğunu varsayarak devam ediyorum. Zaten telefonu ilk kez bilgisayara bağladığınızda gerekli olan sürücüleri yükler. Eğer emin değilseniz;

# Samsung USB Drivers

# Samsung Kies (sürücüler - Windows/Mac
Samsung Galaxy Mini 2 ROOT
işlemine geçelim.

# Ayarlar > Uygulamalar > Gelişim menüsüne giderek USB hata ayıklaması'na tik koyun. Bunu yaparken telefon bilgisayara bağlı olmamalı. Zaten bağlıyken izin vermemekte.

Telefonu kapatın. Tamamen kapandığına emin olduktan sonra 'SES KISMA + HOME ve GÜÇ' tuşlarına basılı tutunuz. Size değişik bir soru soracak. Bu ekrana geldiğinde 'SES AÇMA' bir kere basarak onay veriyoruz.

Bunu yaptıktan sonra 'Downloading...' yazıyorsa tamamdır. İstediğimiz modda telefon. Şimdi Odin'i açın.

Telefonu USB ile bilgisayara bağlayın, otomatik bikaç sürücü yükleyecek. Bunların başarılı olması gerekiyor. Bunları yaptıktan sonra Odin'e bakın, 'ID:COM' bölümünde sarı ışık yanıyorsa, başarılı bir şekilde telefonu tanıdı demektir.

Şimdi, Odin'den 'PDA' butonuna tıklayın. Sizden dosya seçmenizi isteyecektir. En başta indirdiklerinizin arasında olan 'clockworkmod-5.0.2.8.tar' dosyasını seçin. Daha sonra 'START' butonuna basarak yüklemenin tamamlanmasını sağlıyoruz. Eğer başarılı olursa yeşil renkte 'PASS' yazmalı. Telefon kendini kapatıp açacaktır. Buraya kadar tamam mı? ROOT işlemi henüz bitmedi.

Odin'i ve telefonunuzu kapatın. Recovery modda telefonumuzu açalım. Yani; 'SES AÇMA + HOME + GÜÇ' tuşlarına basılı tutun. 'GT-S7500' ekranı geldiğinde bırakın. Farklı bir model numarasıdır. Gözardı ediniz.
Recovery menü geldiğinde, başta indirdiğiniz ROOT işlemi için sıkıştırılmış dosyaları masaüstünüze çıkarın. 'RunMe.bat' dosyasını çalıştırın ve gelen komut ekranında ki talimatları uygulayın. Tuşa basmanızı vs. isteyecektir. İşlem 'finish' olduğunda telefondan 'reboot system now' seçeneğini seçerek telefonunuzun yeniden başlamasını sağlayın. Recovery modda aşağı yukarı yapmak için ses tuşları, seçim için home tuşu ve geri gitmek için güç tuşunu kullanabilirsiniz.

Telefon yeniden açıldığında menüye girerek 'Superuser' uygulamasının yüklenip yüklenmediğini kontrol edin. Eğer yüklenmişse root işlemi başarılı olmuştur. Güle güle kullanın.

Arkadaşlar. Üstte yazdığım şeylerin hepsi bugün defalarca denenmiş ve olumlu sonuç alınmıştır. Yapamadığınız noktaları yorumlarda belirtebilirsiniz. Bir sonra ki yazımda nasıl stock rom'a döneceğinizi anlatacağım.

Sağlıcakla kalın.
İleri
« Geri
Geri
İleri »

19 yorum

tıkla yap: yorum
Bugra Erdal
yazar
11 Aralık 2013 14:46 ×

ADAMSIN ADAM Bİ SİTEDE YAPMAYA ÇALIŞTIM YAPAMADIM.SANA GELDİM OLAY ŞIP DİYE ÇÖZÜLÜVERDİ.SAOLASIN KARDEŞİM

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
11 Aralık 2013 21:40 ×

Güle güle kullan kardeşim.

Yanıtla
avatar
Medya
yazar
13 Aralık 2013 13:58 ×

Bu işlemi yaparken Recovery menü geldiğinde, başta indirdiğiniz ROOT işlemi için sıkıştırılmış dosyaları masaüstünüze çıkarın. 'RunMe.bat' dosyasını çalıştırın ve gelen komut ekranında ki talimatları uygulayın. Tuşa basmanızı vs. isteyecektir. İşlem 'finish' olduğunda telefondan 'reboot system now' seçeneğini seçerek telefonunuzun yeniden başlamasını sağlayın. Recovery modda aşağı yukarı yapmak için ses tuşları, seçim için home tuşu ve geri gitmek için güç tuşunu kullanabilirsiniz.

telefon usb modunda bağlı olması gerekiyor mu?

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
13 Aralık 2013 23:15 ×

Evet bağlı olması gerekiyor.

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
19 Aralık 2013 20:41 ×

kardeş şimdi telefonu kapattım dediğin şeyleri uyguladım downloadinge kadar yaptım sonra odini açtım pc ye bağladım telefonu yeni donanım sihirbazı geliyo iptal ettim odinde sarı ışık felan yanmadı iptal ettiğimdenmi kaynaklanıyor acaba :?

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
19 Aralık 2013 20:44 ×

kardeş herşeyi yaptım downloadinge kadar sonra odini açtım pc ye bağladım telefonu yeni donanım sihirbazı geldi iptal ettim odini açtım sarı ışık felan yok iptal ettiğimdenmi kaynaklanıyor acaba :?

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
19 Aralık 2013 20:44 ×

kardeş herşeyi yaptım downloadinge kadar sonra odini açtım pc ye bağladım telefonu yeni donanım sihirbazı geldi iptal ettim odini açtım sarı ışık felan yok iptal ettiğimdenmi kaynaklanıyor acaba :?

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
19 Aralık 2013 20:46 ×

kardeş herşeyi yaptım downloadinge kadar sonra odini açtım pc ye bağladım telefonu yeni donanım sihirbazı geldi iptal ettim odini açtım sarı ışık felan yok iptal ettiğimdenmi kaynaklanıyor acaba :?

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
21 Aralık 2013 11:04 ×

arkadaş pass yazısı çıktı telefon recovery modda açılmıyo ?

Yanıtla
avatar
WOLFTEAM
yazar
25 Aralık 2013 13:23 ×

kardeş eror veriyor ndn recovery modda i,ken runme dosyasını açtım ama hata yani eror eror diyip işlem yaptı sonra tuş istemedi ve bir tuşa basın dedi bastım çıktı ndn kardeş

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
8 Ocak 2014 17:15 ×

sarı yanmadı

Yanıtla
avatar
Adsız
yazar
12 Ocak 2014 21:40 ×

Ellerine sağlık her şey tamam eksiksiz ama superuser uygulaması telefonu açtığımda yoktu napabilirim

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
23 Şubat 2014 09:59 ×

BEN TELİ ME BU İŞLEMLERİ DENEDIM OLDU DA FAKAT ŞU AN FORMAT ATMA BÜLÜMÜNDEN ÇIKAMIYOR

YANI KAPAYIP AÇTIĞIMDA SADECE (ses kısma/açma+home+power) TUŞLARINI BASTIĞIMIZ MENÜ GELIYORR BASMADIĞIM HALDE BU MENU GELIYOR

ANLIYACAĞINIZ Bİ TÜRLÜ TELEFONUMUN SİSTEMINI ÇALIŞTIRAMIYORUM

ACİL YARDIM EDERSENIZ SEVINIRIM

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
2 Nisan 2014 17:05 ×

kardeş ben yaptım fakat en sonuncu bölüm olmuyor runme

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
12 Nisan 2014 00:12 ×

abi benim unroot yapmam gerek nasıl yapıcam

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
12 Nisan 2014 00:35 ×

sa abi ben bu sitede yapmaya çalışmıştım root işlemini herşeyi yapmıştım bir tek runme olayı olmamıştı neyse ondan sonra telefon açıldı devam ettim hiç sıkıntı akşam üstü telefonu kapadım bir açmaya çalıştım samsung yazısının altında sarı üçgen içinde ünlem sonra telefon başlarken s7500 yazıoydu fakat benım telefonumun markası 6500 abi bunu düzeltemiyorum telefonum açılmıyor yardım edermisin

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
17 Nisan 2014 21:13 ×

telefona root yapınca performansında nasıl bir değişim oldu? Kaybedeceğim bir özellik var mı? radyo, 3g, şebeke, falan. Bi de İMEİ silinme riski var mı

Yanıtla
avatar
Unknown
yazar
10 Aralık 2014 21:27 ×

Reboot system niw sec ^_^

Yanıtla
avatar
Adsız
yazar
7 Nisan 2015 22:31 ×

linkler çalışmıyor güncelleyebilir misiniz?

Yanıtla
avatar