SEO - Paravan Bloglar, ipuclari

Merhabalar. Ne zamandır yazı yazmıyodum, tasarımı toparlayayım derken sabah yazacağım yazı bu saatlere sarktı. Zaten kimsenin bi beklenti içinde olduğunu sanmıyorum ama belirteyim dedim. SEO ile yaklaşık 1 ay kadar önce ilgilenmeye başladım. Şu bi gerçek ki bu olayda bi zirve yok. Sürekli bi yükseliş var bu işlerde beyler. Bende çok acemiyim henüz SEO ve alt dallarında. Emin olun hiç birşey bilmiyorum SEO hakkında. Profesyonel, bu işten anladığını düşünen insan bu yazıyı okurda 'ya bu adam hiçbir şey bilmiyor' diyebilir. Bunu dememesi için baştan belirtiyorum zaten hiçbir şey bilmediğimi. Yani kasmayın hocam, eminim senin bildiklerinin yanında bu yazıda yazacaklarım belki de hiçtir. Anlaştık mı bu konuda? Benim gibi bu işlere merak salmış arkadaşlara paravan bloglar hakkında bildiğim şeyleri aktarmak istedim sadece. Yazının üzerinde çok fazla çalışmadım. Yani sabaha karşı yazmaya karar verip, öğlen yazdığım bir yazı bu.

Webmaster forumlarında gezdim, yabancı kaynakları araştırdım, yorumları okudum, notlar aldım. Fakat bu yazı için değil kendim içindi. Büyük Türkçe webmaster forumlarında siklenmeyeceğimi düşündüğüm için bloguma yazıyorum. Aslında kimse tarafından siklenmeyeceğim için yazdığım herşeyi blogumda yayınlıyorum. Bu nasıl bi paragraf oldu ya?

Öncelikle bu yazı paravan bloglar üzerine bi yazı olacak. Yani bu yazıdan alacağınız şey sadece paravan blog hakkında ki tecrübelerim. Yazıyı okurken büyük bi beklentide olmanızı istemiyorum. Benim gibi acemi arkadaşlara, acemi bir dil ile anlatmaya çalıştım bu paravan blog zamazingosunu.

Genel terimlerin tanımını yapmıyorum, backlinktir neyindir bunları biliyorsunuzdur heralde? Bunlardan da bi haberseniz burada yazıyı okumayı bırakmanızı öneriyorum.

Efendim, SEO için önemli bi husus backlinklerdir. Site sahibi backlink çalışması yaparken de kullandığı etkili yöntemlerden biridir bu paravan blog olayı. Hele ki kendi alanında ki bloglar oluşturarak Google'a olumlu mesajlar iletir. Mesela bi 'rent a car' sitesinin erotik bi siteden backlink alması sağlıklı değil. Yani bi link döngüsü aslında bu paravan bloglar. Tam yerinde tanım bulamadım paravan blog için. Kaliteli backlink yöntemlerinden biri bu paravan bloglar. Şöyle bi görselle açıklanabilir.

Özetin özetiyle, kendi alanınızda bloglar oluşturup ana sitenize linkler vermek.


Aslında elimde fazla blog oluşturma sitesi var ama, ben size önerdiklerimi veriyorum. Çok fazla kasmaya gerek yok.

wordpress.com
blogspot.com
tumblr.com
blog.com
scoop.it
canalblog.com
blogster.com
Bu sistemler üzerinden paravan bloglarınızı oluşturabilirsiniz. Blog linklerinizde hedef kelimenizin geçmesine dikkat edin. Ben mesela 3 adet Blogspot ve 2 adet WordPress kullanıyorum. Fazlasına gerek duymuyorum, şuanlık. Mümkünse bu işleri yaparken yeni bi Google hesabı alın, profil düzenlemelerini yapın. Doğal görünün Google'a. Bu önemli. Doğal görünebileceğiniz kadar doğal görünün tüm hesaplarınızda.

Yeni hesaplarımızı aldık, profillerimizi doldurduk, bloglarımızı oluşturduk. Bu kısım sizin ana sitenize göre değişmektedir. Örneğin film siteniz için paravan bloglar oluşturduysanız, film sitenize ekleyeceğiniz filmlerin tanıtımını paravan bloglarınızda özgün şekilde tanıtıp sitenize linkler verebilirsiniz. Aslında bu yöntem hepsinde aynı. SEO hakkında bir blogunuz var diyelim, yeni bir makale yayınladığınızda paravan bloglarınızda özgün bir tanıtım yapıp makalenizin linkini verebilirsiniz. Önemli nokta şu; paravan bloglarınızda yazacağınız şeyler en az 150-200 kelime, hedef kelimenizin yoğun olduğu ve özgün şeyler olmalıdır.

Ana sitenizde ki bi içerikle ilgili özgün bir tanıtım yazısı yazdınız, paravan bloglarınızda paylaştınız. Paravan bloglarınıza kötü davranmamalısınız. Çöp hale getirirseniz linklediğiniz ana siteniz bile zarar görebilir. Paravan bloglarınızın ana sitenizi geçtiği zamanlar bile olabilir. Peki sadece paravan bloglarda yazı paylaşıp linklemekle bitiyor mu? Hayır, biraz daha zorlayalım.

Size benim kullandığım yöntemleri örneklendirerek anlatacağım. Siz de kendi algoritmanızı oluşturursunuz.

Yeni Facebook ve Twitter hesabı oluşturun. Zaten Google+ hesabımızı en başta oluşturmuştuk. Oluşturduğunuz sosyal hesapların kullanıcı isimlerinde hedef kelimenizi geçirebiliyorsanız o şekil ayarlayın. Kullanıcı ismi pekte önemli değil. Peki ne işimize yarayacak bu hesaplar?

Paravan bloglarınızda yazdığınız herşeyi Google+ yazar hesabınızda bikaç cümle ile paylaşıyoruz. Zaten yazdıktan sonra size pencere açıp paylaşmanızı önerir. Aynı şekilde Facebook'ta direkt link şeklinde yine özgün bikaç cümle ile paylaşıyoruz. Twitter'da ise 'Goo.gl' üzerinden linki kısaltıp, yine özgün bikaç cümle ile paylaşıyoruz. Bu yaptıklarınızın hepsi size olumlu dönüş sağlayacaktır. Olabildiğince doğal görünmeniz gerekiyor Google beyefendiye.

# Yazdığımız makale(ler) > paravan blog(larımız) > sosyal imleme.

Daha da ayrıntılı olarak;

# Makale 1 > paravan blog > imleme
# Makale 2(makale 1'in linki) > paravan blog 2 > imleme

Kısaca; paravan blogumuzda makaleyi yayınlıyoruz, açtığımız sosyal ortamlarda makaleyi paylaşıp imleme yapıyoruz.

Paravan blog zamazingosu bunlardan ibaret. Yani özetin özetinin tecrübelerimle birleşmiş hali.

Daha fazlası için şunları araştırın; "sosyal imleme siteleri" , "backlink yöntemleri" , "makale spinner" , "video backlink" , "pdf backlink" , "social bookmarking"
İleri
« Geri
Geri
İleri »